معایب هاست رایگان

معایب هاست رایگان

معایب هاست رایگان
معایب هاست رایگان

هاست رایگان چیست؟

شاید شنیده باشید که برخی از شرکت ها هاست رایگان ارائه می دهند. بله درست است؛ چنین شرکت هایی وجود دارد. اما همه آنها اهدافی در ارائه این خدمات به کاربران خود دارند. همانطور که می دانید هاست پایه اصلی سایت شماست. بنابراین عجیب به نظر می رسد که می توانید بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کنید. در ادامه مزایا و معایب هاست رایگان را توضیح خواهیم داد. مزایای هاست رایگان

هاست رایگان تنها دو مزیت دارد. یکی این که اگر مبتدی هستید می توانید مهارت و تجربه در آن کسب کنید. دوم، شما می توانید میزبانی وب سایت تازه تاسیس را بدون هیچ هزینه ای دریافت کنید. اما به محض پیشرفت کار، باید هاست خود را تغییر دهید یا برای امکانات بیشتر هزینه کنید.

حتما بخوانید: طراحی سایت شخصی

معایب هاست رایگان

درست است که هاست رایگان یک مزیت برای وب سایت های مبتدی و راه اندازی است. اما در کنار همه اینها معایب زیادی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. عدم کنترل کامل هنگام ثبت نام در هاست رایگان باید به امکاناتی که قرار است به شما ارائه دهند توجه کنید. این به این دلیل است که بسیاری از شرکت‌هایی که میزبانی رایگان ارائه می‌دهند، ویژگی‌هایی مانند آپلود فایل‌های خاص یا استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی خاص را محدود می‌کنند. آنها همچنین می توانند بدون اطلاع شما از وب سایت شما برای تبلیغات استفاده کنند. البته همانطور که گفتیم بعد از توسعه وب سایت خود حتما نیاز به ارتقا هاست خود خواهید داشت. برای این کار یا باید هزینه سرویس جدید هاست خود را پرداخت کنید یا کلا هاست خود را عوض کنید.

سرعت کم

اکثر هاست های رایگان منابع اختصاصی برای شما ندارند. این بدان معنی است که بسیاری از کاربران به طور همزمان از یک سرور استفاده می کنند. این باعث کاهش سرعت وب سایت و بارگذاری باگ می شود. در نتیجه کاربر از وب سایت حذف می شود و نرخ پرش افزایش می یابد. همچنین باعث کاهش تجربه کاربری خوب می شود و این موضوع بر سئو سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

امنیت پایین

از آنجایی که اکثر هاست های رایگان از سرورهای اشتراکی استفاده می کنند، امنیت این نوع هاست ها بسیار پایین است و وب سایت شما در خطر هک شدن قرار دارد. در ادامه شما را با چندین هاست داخلی و خارجی رایگان آشنا می کنیم. هاست خارجی رایگان

عدم حمایت خوب

در انتخاب هاست خود باید به این نکته توجه کنید که پشتیبانی قوی دارد. زیرا احتمال بروز مشکل در هنگام استفاده از هاست زیاد است. پس باید پشتیبان قوی باشد که در کمترین زمان ممکن مشکل را حل کند. در غیر این صورت، ادامه این کار آسیب زیادی به وب سایت و کسب و کار شما وارد می کند. البته اکثر هاست های رایگان پشتیبانی ندارند. از نام دامنه خود سوء استفاده کنید آدرس وب سایت و برند شما بسیار مهم است. کاربران شما را با نام دامنه خود می شناسند و می توانید به آنها کمک کنید تا وب سایت خود را برندسازی کنند. اکثر شرکت های هاست رایگان نام دامنه شما را قبل یا بعد از دامنه اصلی شما لیست می کنند که آدرس وب سایت شما را گسترش می دهد. این کار باعث می شود که کاربران نتوانند دامنه اصلی را به خاطر بسپارند و نام وب سایت شما را تشخیص دهند. همچنین شما را بدنام می کند. زیرا کاربر با دیدن دامنه به شما اعتماد نمی کند.

حتما بخوانید: طراحی سایت شرکتی

معرفی هاست خارجی رایگان

در قسمت زیر 2 تا از بهترین سایت های میزبانی هاست خارجی را معرفی کرده ایم.

Free Hosting

از مزایای این هاست ها می توان به 10 گیگابایت فضای داخلی، 250 گیگابایت پهنای باند، پایگاه داده MySQL، کنترل پنل سیپانل، پشتیبانی از فایل های FTP اشاره کرد. همچنین می توانید یک ایمیل به وب سایت خود پیوست کنید.

000Web Host

از ویژگی های آن می توان به 1.5 گیگابایت حافظه داخلی، 100 گیگابایت پهنای باند در ماه و 2 پایگاه داده جداگانه MySQL اشاره کرد. همچنین می توانید 5 ایمیل مختلف را به وب سایت خود متصل کنید.

هاست داخلی رایگان

در قسمت زیر 2 تا از بهترین سایت های داخلی که هاست رایگان ارائه میدهند به شما کاربران عزیز معرفی میکنیم

گیگفا

 Gigfa دارای 5 گیگابایت فضای داخلی، 200 گیگابایت پهنای باند است. همچنین اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید، می توانید آنها را خریداری کنید.

XznHost

 دارای 10 گیگابایت فضای داخلی و 100 گیگابایت پهنای باند آزاد است. همچنین می توانید 10 پایگاه داده به آن اضافه کنید و از ویژگی هایی مانند SSL استفاده کنید.

حتما بخوانید: نرم افزار آزاد چیست ؟ 

نتیجه گیری

در نهایت به مزایا و معایب هاست رایگان پی خواهید برد و باید در انتخاب آنها دقت کنید. اکثر شرکت هایی که این ویژگی ها را ارائه می دهند، مایلند از وب سایت شما برای تبلیغات استفاده کنند. یا پس از مدت کوتاهی به امکانات بیشتری نیاز دارید، پرداخت کنید و آن موارد را خریداری کنید. در این مقاله سعی کردیم هاست رایگان را بررسی کنیم و در انتخاب آن به شما کمک کنیم. البته پیشنهاد می شود برای تست وب سایت یا راه اندازی کسب و کار از هاست رایگان استفاده کنید. اما استفاده دائمی از آن برای یک وب سایت تجاری توصیه نمی شود.


دیدگاهتان را بنویسید

CAPTCHA ImageChange Image